Ersin ERDOĞAN
Genel Müdür , Şahin Sucukları
Özgeçmiş
1923 ‘ ten bugüne dededen toruna intikal ederek gelen pastırma ve sucuk üretimine, 2002 yılından itibaren Melek Et ve Et Mamülleri Gıda San. Tic. Ltd. Şti. ve 2004 yılı Mart ayından
itibaren ise Şahin – Melek Et ve Et Mamülleri Gıda San.Tic. Ltd.Şti. olarak Kayseri’nin Karpuzatan mevkiinde devam ediyoruz.
İşletmemiz 4.500 m² açık ve 15.000 m² kapalı alan üzerine kurulmuştur. Günlük 50 ton üretim kapasitesine sahiptir. 150 personeli ile Kayseri’nin ülke çapında et sektörüne verdiği hizmeti en üst seviyeye ulaştırmayı ve tüketicinin damak zevkine en iyi şekilde hitap etmeyi amaçlamaktayız.
Şahin, Melek, Sedef ve Ayvaz adı altında 4 farklı marka ve 100' e yakın ürün çeşidimiz bulunmaktadır.
Firmanın Ofisneti Seçme Süreci
Netsim Ofisnet kullanmadan önce çeşitli muhasebe programları ile işlemlerimizi gerçekleştirdik.
Üretim yapan bir firma olduğumuzdan dolayı tüm iş akışları ve ihtiyaçlarımızın tek bir program ile karşılanması bizim
için önemliydi. Her farklı ihtiyaç yada departman için farklı farklı programlar kullanılması bizi zorlayan bir etkendi.
Sipariş ve sevkiyatın aksamaması, istenilen raporlamaların alınması, B2B gibi web üzerinden bayi işlemlerinin yapılabilmesi,
programın isteğe göre gerek arayüz açısından gerekse de fonksiyon açısından özelleştirebilmesi ve daha tüm ihtiyacımızın
karşılanması bizim için son derece önemliydi. Bu ihtiyacı farkettikten sonra ERP arayışına girdik ve
yurtdışı kökenli bir firma ile anlaştık. Fakat aldığımız program tüm ihtiyaçlarımıza cevap veremediğinden ötürü test aşamasında tüm personel ile birlikte programın kullanılamayacağı kanaatine vardık. Program canlı kullanıma geçmeden sonlanmış oldu. Bu aşamadan sonra hem program olarak hem de hizmet olarak isteklerimize cevap verecek bir firma arayışına girdik. Bu süreçte İnosis ile tanıştık. Analiz ve demo çalışmalarından sonra Netsim Ofisnet ERP programı ile yola devam etmeye karar verdik ve 2011 yılında proje başladı.
Firmanın Ofisneti Kullanmadan Önceki Zorlukları
Netsim Ofisnet ERP'den önce Web B2B sistemimiz yoktu. Özellikle çek işlemlerinde ve muhasebe işlemlerinde sıkıntılarımız vardı. Ayrıca istenilen raporlar alınamıyordu. Kullanıcılar kendi geliştirdikleri Excel raporlarıyla uğraşarak çok zaman kaybediyorlardı.
Firmanın Ofisneti Kullanmaya Başladıktan Sonraki Görüşleri
Biz Aralık ayında sözleşmeyi imzaladık ve 1 ayda canlı kullanıma geçtik. İş akışları, yetkilendirmeler, ekran tasarımı ve özelleştirmeler, raporlamalar vb. süreçlerin çoğunu bu sürede uyarladık. Kısacası çok başarılı bir proje yönetimi gerçekleşti. Günlük rutin yapılan işlerin pratik bir şekilde yapılabilmesi personelin programa adapte olmasını hızlandırdı. Başlangıçta zorlanmalar oldu ancak bunu da İnosis proje ekibindeki arkadaşlar eğitim vererek giderdiler. Detaylı yetkilendirme ile ilgili bölümdeki personelimiz sadece kendi işini yapabilir duruma geldi. Raporlamalar konusunda Excel entegrasyonları kurarak Excel ortamında olması gereken raporları tek tuş ile alabilir hale geldik. Web B2B sayesinde bölge müdürlerimiz anlık olarak müşterilerinin durumunu izliyor. Kısacası tüm ihtiyaçlarımız giderilmiş oldu.
Her işlemin daha düzenli işlediğini görmek personeli ve bizi mutlu ediyor. Rakamlara baktığımızda stok maliyetlerinin azaldığını, stoklarda daha hızlı dönüşüm olduğunu görüyoruz. Tüm bunları kolaylıkla görüyor olmamız da ayrı bir avantaj. Destek işlemlerinde çözüm ortağı İnosis'inde arkamızda olması ve hemen isteklerimize cevap vermesi işlerimizde aksama olmaması adına bizleri mutlu ediyor.
Projede emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Levent ÜSTÜNDAĞ
Genel Müdür , Pekin Ecza Deposu
Özellikle kamu hastanelerine ilaç temini noktasında faaliyet göstermekteyiz.
Bunun dışında yurtiçi pazarda ihale yöntemiyle ilaç tedariği yapmaktayız. Yakın vade de yurtdışı pazarlara
açılarak özellikle Irak ve Azerbaycan gibi ülkelere ilaç ihraç etmek istemekteyiz.
Firmanın Ofisneti Seçme Süreci
Kuruluşumuzdan bu yana muhasebe tabanlı bir ERP programı kullanıyorduk. Sevkiyattan satınalmaya,
siparişten banka işlemlerine kadar tüm işlerimizi bu program ile yapıyorduk. 2012 yılında devreye giren İlaç Takip
Sistemi kapsamında programımızın karekod ve İTS bildirimi yapamayacağını gördük. Programı değiştirmeye karar verdik
ve arayış içine girdik. Öyle bir program bulmamız gerekiyordu ki hem tüm işlemlerimizin yanında ihracat ve İlaç Takip
Sistemi (İTS) bildirimlerini de aynı programdan yapmamız gerekiyordu. Sonuçta Sağlık Bakanlığı İTS bildirimlerini ve
ilaçların karekod ile takip edilmesini zorunlu kılmıştı. Açıkcası bu özellik birkaç programda vardı ancak firmamızda
ilaç sirkülasyonu çok olduğundan bu işlemlerin aynı zamanda pratik bir şekilde de yapılması şarttı. Düşünün bir ihracat
yapıyorsunuz ve 200 bin kutu ilacın karekodu ile giriş-çıkış yapmanız gerekiyor. Bu düşünce ile alternatif programların
demosunu inceledik. İnosis ile tanıştıktan ve Netsim Ofisnet programını gördükten sonra çalışmaya karar verdik.
Firmanın Ofisneti Kullanmadan Önceki Zorlukları
En büyük zorluğumuz karekod ve İTS bildirimi yapamamamızdı. Çünkü kullandığımız programda böyle bir özellik yoktu.
Firmanın Ofisneti Kullanmaya Başladıktan Sonraki Görüşleri
Dediğim gibi Netsim Ofisnet'e geçtikten sonra ve İnosis proje ekibinin çalışmalarıyla artık Sağlık Bakanlığı İTS
(İlaç Takip Sistemi) bünyesinde tüm stokların karekod ile takip edilebilmesi sağlandı. Böylelikle tüm İTS bildirimleri,
ilaç sorgulama, PTS (Paket Transfer Sistemi) gibi mevzuaatta yer alan tüm işlemler Netsim Ofisnet'e entegre edildi.
İlaç sektöründe kullanılması zorunlu olan bu İTS bildirimlerinin bu kadar basit ve hızlı yapılması işlerimizi oldukça
kolaylaştırdı. Bunun yanında tüm muhasebesel işlemleri, banka kredilerimizi ve ihracat işlemlerini tek bir çatı altında
yapmak bizleri Netsim Ofisnet'e kolayca alışmamıza neden oldu.
Proje yaklaşık 15 günde tamamlandı. Önceki programdan verilerin aktarılması yapılanma sürecimizi oldukça kısalttı.
Gerekli eğitimlerden sonra canlı kullanıma hızlı bir şekilde geçtik. Bu geçişte çözüm ortağımız İnosis'in ilaç sektöründeki
tecrübelerinin de faydası büyük oldu.
Tüm proje ekibine ve personelimize bu proje adına teşekkür ediyorum.
Gökhan ERDEM
Bilgi İşlem,
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor Etkinlikleri A.Ş.
2010 Yılı Mart ayında kuruluşu gerçekleşen şirketimizin, başlangıçta Kadir Has Stadyumu ve Kadir Has Kongre ve
Spor Merkezinin işletimi sorumluluğu ile başlamakla birlikte daha sonra 19 Tesis işletimi ve birçok spor organizasyonun yapıldığı,
236 personelin istihdam edildiği, KOBİ yönetmeliğine göre “ORTA BÜYÜKLÜKTE İŞLETMELER” sınıfında değerlendirilen bir yapıdadır.
Şirketimizin faaliyet döneminde Kayserispor, Erciyesspor, Agü Bayan Basketbol Takımlarımızın tüm iç saha müsabakalarına ev
sahipliği yapmanın yanı sıra 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası A Grubu Müsabakaları Fıfa U20 Dünya Kupası B Grubu 2.tur ve
Çeyrek Final müsabakaları, Ziraat Türkiye Kupası 2011 Finali, Spor Toto Erkekler Türkiye Kupası Finalleri, 27. Erkekler
Basketbol Cumhurbaşkanlığı Kupası Avrupa Basketbol Şampiyonası grup eleme karşılaşması Türkiye-İtalya gibi ulusal ve uluslar
arası bir çok organizasyona kusursuz ev sahipliği yapma başarısını göstermiştir
Firmanın Ofisneti Seçme Süreci
Kurumumuzda İnosis'i tercih etmeden önce farklı ihtiyaçlar için farklı yazılımlar kullanıyorduk. Farklı programların olması
hem personel hemde işletme açısından dağınık bir görüntü veriyor, işlemlerimizi merkezi olarak tesis tesis takip edemiyorduk.
Veri yoğunluğumuzun fazla olmasından kaynaklanan sıkıntılar yaşıyorduk. Bu sıkıntılar üzerine 2013 yılında ihtiyaçlarımızı
giderecek bir yazılım arayışına girdik.
Firmanın Ofisneti Kullanmadan Önceki Zorlukları
Özellikle tesis satışları, faaliyetleri, satınalma işlemleri ve teknik hizmetlerin operasyon süreçlerinde merkezi bir yönetim
yazılımı yoktu. Her tesis kendi bünyesinde işlemleri takip edebiliyor ancak merkezi olarak raporlama ve benzeri ihtiyaçları
karşılayamıyorduk.
Firmanın Ofisneti Kullanmaya Başladıktan Sonraki Görüşleri
Öncelikle İnosis proje ekibine çok teşekkür ederim. Projenin ilk analiz aşamasından canlı kullanıma geçiş sürecine kadar çok özverili bir çalışma ortaya koydular. Bu çalışmaların neticesinde ortaya tüm ihtiyaçlarımızı karşılayan, bize özel yazılan ve tasarlanan süreçler oldu. İnosis'in müşterinin ihtiyaçlarına ayak uyduran bu yazılımı ile "müşteri yazılıma değil de, yazılım müşteriye ayak uydurdu" tabirini kullanabilirim. Şuan satınalma, tesis satışlar, stok durumları, teknik hizmet işlemleri, muhasebe ve daha birçok operasyonumuzu tek bir merkezden ve tek bir yazılım ile yönetebiliyoruz.
Tekrar proje ekibine ve İnosis'e teşekkür ediyorum. Proje firması olduklarını birkez daha gösterdiler.
❮
❯